جاذبه های گردشگری باکو
نوشته شده توسط : نیکنام

 

مسجد حیدر باکو در شهر باکو در منطقه مرادکان در 5/10/1393 با حضور الهام علي‌ اف رئیس جمهور آذربایجان، الله‌شکور پاشازاده، رئیس اداره امور مسلمانان قفقاز و چندین مقام مذهبی یهودی و مسیحی برای برگزاری نماز جمعه افتتاح شد. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی بنیاد حیدر قدمت این مسجد به سال ۱۸۹۳ میلادی بر می گردد در سال ۲۰۱۲ توسط بنیاد حیدر و تحت نظر لیلا علی‌ اف تخریب و تا سال ۲۰۱۴ بازسازی شد.

این مسجد در دو طبقه در زمینی به وسعت ۱۲ هزار کیلومتر با چهار مناره با ارتفاع ۷۲ متر با ظرفیت برگزاری نماز برای ۱۳۰ نفر در هر طبقه و سالن همایش ۱۸۰ نفری و دارای دو وضو خانه یک کتابخانه ساخته شده است. نمای بیرونی این مسجد که به سبک معماری شیروان آبشرون ساخته شده توسط سنگ های زینتی طراحی شد. مراحل نهایی تزئین داخلی بنای عمومی مسجد به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع نیز در حال اتمام می باشد. گنبدهای اصلی به ارتفاع ۵۵ متر و گنبد جانبی به ارتفاع ۳۵ متر که آیات قران نوشته شده که زیبایی فوق العاده ای به نمای داخلی مسجد بخشیده است . نامگذاری این مسجد نیز به نام حیدر شایسته است چرا که حیدر خدمات زیادی به جمهوری آذربايجان نموده است هم در دوران شوروی در بین سالهای ۷۰ و ۸۰ میلادی و هم بعد از استقلال. زیر ساختها و برنامه های بعد از استقلال که حیدر مهیا نمود امروز باعث استقلال و قدرت روزافرون جمهوري آذربایجان می شود.

در زمان حیدر علی‌ اف در جمهوري آذربایجان بیش از ۵۰۰ مسجد ساخته شده است. صدها مسجد تعمیر شد و خدمات زیاد دیگری ارائه شد. امروز آذربایجان بر خلاف روزهای اول استقلال از وضعیت اقتصادی سیاسی و اجتماعی خوبی برخوردار است در این راستا رابطه دین و دولت نقش مهمی بازی می کند. شما گردشگرانتور باکو می توانید از این مکان تاریخی بازدید کنید.

 

 

موزه ملی باکو یکی از بی نظیر ترین موزه های جهان است که در سال 1920 افتتاح شده است. این موزه توسط فردی به نام زین العابدین تقی اف ساخته شده است. تقی اف سرمایه دار و نیکوکار آذزبایجانی می باشد که در طول عمر خود چندین مدرسه و روزنامه را تاسیس کرده است و یکی از افراد سرشناس و مشهور و مهم آذربایجان می باشد. معماری این موزه بسیار زیبا می باشد و تماشای معماری داخل و بیرون موزه جذاب است. این موزه دارای بیش از دو هزار نمایشگاه می باشد که برای هر فردی جالب است که این نمایشگاه شامل تاریخ مدرن، مردم نگاری، گروه تاریخ باستان، گردش علمی، آزامایشگاه بازسازی موزه، صندوق سکه شناسی، گروه طراهی هنر،  کتابخانه، گالری انسان شناسی، گالری آثار تاریخ آذربایجان و میانه و ... اشاره نمود.در موزه ملی کتابخانه ای بزرگ وجود دارد که در آن کتاب های نفیس نگه داری می شود. گردشگران تور باکو می توانند از این مکان بازدید کنند.

میدان فانتین باکو یا میدان فواره های باکو دارای چندین فواره زیباست که در باکو آذربایجان قرار دارد. این میدان و بلوار اطرافش مکانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته‌ی مردم محلی و مکانی برای گردشگران تور باکو در تمام طول سال است. میدان فانتین یکی از شادترین مکان های دیدنی شهر باکوست که محل مناسبی برای خرید، پیاده روی، گپ زدن و غذا خوردن می باشد. به هنگام شب نورپردازی زیبا، فواره ها و سر و صدای بازی بچه ها و حرف زدن محلی ها میدان رو جذاب می کند. مکان  و سوژه های مناسبی برای عکس گرفتن وجود دارد که می توان به موزه نظامی گنجوی که با مجسمه های زیبا تزئین شده و مجسمه برنزی زن جوان آذری با چتر بیرون رستوران مک دونالد اشاره کرد. در نزدیکی این میدان صنایع دستی زیبای را می توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید. اگر به میدان فانتین رفتید حتماً به پارک نظامی که در نزدیکی آنجا قرارگرفته هم سری بزنید.

 

مطالب مرتبط:

تور باکو تابستان 96 

تور باکو پاییز 96 

تور باکو مهر 96

تور باکو آبان 96

تور باکو آذر 96

تور باکو زمستان 96 

تور باکو دی 96 

تور باکو بهمن 96

تور باکو اسفند 96 

تور باکو نوروز 97

تور آذربایجان پاییز 96 

تور آذربایجان مهر 96 

تور آذربایجان آبان 96

تور آذربایجان آذر 96

تور آذربایجان زمستان 96

تور آذربایجان اسفند 96

تور آذربایجان بهمن 96

 

تور آذربایجان دی 96





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: